Firma Transport Spedycja Zimny Jacek Zimny zajmuje się transportem samochodów z całej Uni Europejskiej. Najczęściej jednak realizujemy transport samochodów z Niemiec
Trasa Niemcy - Polska jest obsługiwana systematycznie 2 razy w tygodniu. Dowozimy samochody w każde miejsce w Polsce. Transportem zajmujemy sie od 9 lat. Ceny są uzgadniane indywidualnie. Zależą od długsci trasy oraz wagi samochodów. Wozimy również zestawy samochodów od 3 do 9 szt (LORA LOHR)
Organizujemy transport łączony. W transporcie łączonym cena za jedno auto z Niemiec do np.:
Połowa samochodów sprowadzanych do Polski, to auta z Niemiec. Istnieje całkiem słuszne przekonanie, że auta z Niemiec są dobrze utrzymane. Nic w tym dziwnego, wybór aut u zachodnich sąsiadów jest spory i każdy z tego chętnie korzysta. Każdy kto zawodowo zajmuje się przewozem samochodów zza granicy, w pierwszej kolejności skupia się jednak na konkretnym egzemplarzu.
Wbrew pozorom auta sprowadzane z Niemiec nie są tanie, szczególnie jeśli są bogato wyposażone. Wybór używanych aut na rynku niemieckim jest spory, dlatego warto szukać, a nawet rozważyć opcję zakupu auta uszkodzonego. Jest to często wybierane rozwiązanie zarówno przez osoby prywatne, jak i przez handlarzy, którzy coraz częściej sami prowadzą serwis samochodowy i naprawiają sprowadzony samochód przed sprzedażą.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić serwisy z ogłoszeniami oraz zdecydować, czy zależy nam na zakupie od osoby prywatnej czy na zakupie za pośrednictwem profesjonalnej firmy. Na co jednak zwrócić uwagę, żeby opłacało się sprowadzić auto z Niemiec?
Wybierając auto warto przeglądać samochody minimum 3-letnie. Wybór takich aut jest spory, są najczęściej w bardzo dobrym stanie, a ich największą zaletą jest to, że największy spadek wartości mają już za sobą. Mówi się też, że auto nie powinno być starsze niż 12 lat, ale jest to granica bardzo umowna. Z reguły auta 8-10 letnie nie wymagają większych napraw. Jeśli chodzi o silnik, niemieckie prawo zakazuje wjazdu do centrów niektórych miast autami z silnikiem wysokoprężnym starszego typu, dlatego wybierając diesla możemy znaleźć auta jeszcze bardziej atrakcyjne finansowo.
Czy warto sprowadzać auta z Niemiec? Tak, ale jak w każdym przypadku, trzeba kierować się rozsądkiem i zbadać rynek, a także sprawdzić czy podobnego modelu nie kupimy korzystniej w Polsce.
Rynek niemiecki różni się od rynku polskiego. Tam, w praktyce, właścicielem jest ten, który posiada dokumenty samochodu. Niemcy między sobą nie wystawiają praktycznie żadnych umów dotyczących sprzedaży aut, dlatego ważne jest, aby sprzedający (firma) wystawił nam rachunek i to dokładnie na taką kwotę, za którą nabyliśmy auto. Jeśli jednak kupujemy auto od osoby prywatnej, to w naszym interesie jest podpisanie Kaufvertag, czyli polsko- niemiecką umowę o zakupie.
Dokumenty jakie potrzebujemy od sprzedającego to: mały brief, duży brief, rachunek (jeśli kupujemy od firmy) bądź umowa polsko-niemiecka (jeśli kupujemy od osoby prywatnej) oraz książka serwisowa. Posiadając te dokumenty, trzeba udać się do Zulassunhsstelle, czyli tamtejszego wydziału komunikacji, znajduje się on w każdym większym mieście. Tam załatwimy formalności związane z ubezpieczeniem oraz tablicami rejestracyjnymi. Tablice te występują w dwóch rodzajach, z paskiem żółtym (na 5 dni) lub z paskiem czerwonym (na miesiąc). Najczęściej załatwimy to w mniej niż godzinę, czasem jednak trwa to dłużej, ale nie więcej niż kilka godzin.
Jeśli chodzi o formalności w Polsce to przede wszystkim musimy posiadać przetłumaczone dokumenty: umowę polsko- niemiecką, mały brief i duży brief. Z tymi dokumentami możemy opłacić akcyzę w urzędzie celnym oraz zrobić przegląd auta. Po opłaceniu akcyzy i po zrobionym przeglądzie, pozostaje udać się do Wydziału Komunikacji, żeby zarejestrować samochód. Warto też pamiętać o tym, że wszelkie tłumaczenia dokumentów, muszą być zrobione u tłumacza przysięgłego, nie możemy ich tłumaczyć sami.
Kupując auto z Niemiec trzeba też pomyśleć o jego przetransportowaniu pod dom. Zasadniczo mamy dwie opcje. Pierwszą z nich jest pojechanie do Niemiec z drugą osobą i wracanie na dwa samochody, drugą jest wynajęcie autolawety.
W przypadku auta sprawnego, jak najbardziej można przemyśleć transport auta z Niemiec do Polski na własną rękę, trzeba jednak liczyć się z tym, że auto musi posiadać aktualny niemiecki przegląd techniczny potwierdzony w dowodzie rejestracyjnym pieczątką wraz z potwierdzeniem w postaci dokumentu w formacie A4. Dokument ten jest drukowany przez stację przeprowadzającą przegląd w Niemczech. Bez tego, nie możemy ubiegać się o tablice rejestracyjne wyjazdowe, bez tablic nie możemy wrócić na kołach do Polski. Jeśli więc nie mamy pewności, że uda nam się dopełnić takich formalności- nie warto jechać w ciemno z myślą, że wrócimy sami autem.
Autolaweta jest najlepszym i najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem, jeśli chodzi o transport samochodu zza granicy. Zlecając transport naszej firmie , wystarczy przekazanie jej upoważnienia oraz kserokopii dużego i małego briefu. Z tymi dokumentami, firma może dostarczyć samochód pod dom. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie potrzebujemy próbnych numerów rejestracyjnych, wystarczy na lawecie zawieźć auto do diagnosty, po przeglądzie wystarczy udać się do Wydziału Komunikacji w Polsce i tu zarejestrować samochód. Na miejscu pozostanie nam już tylko wypełnienie oświadczenia, w którym informujemy o tym, że auto zostało sprowadzone na lawecie oraz o tym, czy zostało sprowadzone z tablicami czy bez nich. Jeśli chodzi o sprowadzenie auta uszkodzonego, laweta jest jedyną opcją na transport z Niemiec.